Viral

[Vide0] “Apa salahnya kau sabar jap” – Penunggang motor sanggup berhenti tunggu ular mellntas, datang pemandu van terus gil1s tanpa simpati

KEJ4M dan tidak berperikemanusiaan.

Begitulah gambaran sikap seorang pemandu van yang tergamak mengg1lis seekor ular di tepi jalan.

Rakaman kejadian yang dipercayai berlaku di Kampung Kerdas 6, Gombak, Selangor itu mengundang pelbagai reaksi dalam kalangan netizen selepas ia dikongsi menerusi Facebook.

 

Menerusi rakaman itu, seorang lelaki dilihat memberhentikan motosikal miliknya di tengah jalan bagi memberi laluan kepada seekor ular untuk melintas.

Dari arah bertentangan, kelihatan beberapa penunggang motor turut berhenti bagi memberi laluan kepada reptilia itu yang sedang menyeberang dengan perlahan.

Apa salahnya kalau kau sabar jap bagi dia lintas dulu.

PELAYAR FACEBOOK

Kemudian, sebuah van pula muncul dan selamba mengg1lis ular berkenaan sebelum ia sempat melintas ke seberang jalan.

Dalam rakaman itu, jelas kelihatan ular tersebut sedang menggelupur kes4k1tan akibat dig1lis sebelum kembali menyusur ke dalam rumput.

Pengguna Facebook dikenali sebagai Mat Paih yang memuat naik video ke group “B40 Buat Perangai Apa Harini” turut menyelar tindakan tidak sabar pemandu van berkenaan.

“Apa salahnya kalau kau sabar jap bagi dia lintas dulu. Kalau ya pun nak cepat, jangan la sampai kau lenyek dia macam tu,

“Bukan duduk sampai sejam pun dia lintas jalan tu. Kalau rasa bah4ya kat orang kawasan tu, call je la JPAM (kini dikenali sebagai Angkatan Pertahanan Awam Malaysia) ke apa biar mereka datang tangkap,” tulisnya.

Ular itu kembali ke dalam semak selepas ia dig1lis van berkenaan.

Di ruangan komen, netizen turut mengutvk keras tindakan pemandu van itu yang tergamak mengg1lis reptilia dipercayai ular sawa itu.

“Murung ular tu nak melintas. Kalau nak bunvh, bunvh terus. Langgar gitu buat dia ters3ksa je.

“Tergamak ya. Walaupun ia binatang berb4haya, selagi ada cara nak settle, kita settle cara baik dulu. Bukan keadaan darurat pun, binatang pun berhak nak hidup.

“Aniaya binatang ada balasan nanti,” tulis beberapa pelayar Facebook.

Sumber : mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

 

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button