Hiburan

Berambut Dreadlock Sejak 15 Tahun Lalu, Tom Akhirnya Ambil Keputusan Buka; “Memang Az4blah…Prosesnya Ambil Masa.”

Penyanyi Tom mendedahkan dia bakal kembali dengan imej baharu selepas mengambil keputusan untuk membuka stail rambut ‘dreadlock’ yang digayakan sejak tahun 2007 lalu.

Penampilan baharunya itu akan ditampilkan menerusi konsert ketiga Gegar Vaganza musim ke-9 (GV9), Ahad ini di dalam persembahannya, Goyang Inul yang dipopularkan oleh Inul Daratista.

 

Tom atau nama sebenarnya, Raja Farah Afzal Raja Ikram menjelaskan, bagi proses membukanya, ia memerlukan masa selama beberapa hari, bergantung kepada keadaan rambut.

“Jujurnya saya buat rambut begini sejak 2007, tetapi sepanjang tempoh tersebut ada waktu saya buka dan pasang balik. Sekali pasang (pakai) dalam dua tiga tahun begitu.

“Rambut asli saya melepasi bahu. Jadi ini adalah lebihan rambut saya sendiri dan kita pasang ikut kepada kesesuaiannya.

“Proses untuk buka ada cara. Memang az4blah… prosesnya buatnya pun boleh ambil masa tiga hari. Kali ini akan buka terus dan kemudian akan lakukan perawatan.

“Cuma saya pasti ia tak akan ambil masa sekekap untuk siap. Sebab kalau nak buka tu, akan rasa sakit, nangis,” katanya kepada MH.

 

Teruja dengan perubahan yang bakal ditampilkan, Tom akui berbuat demikian demi memberikan yang terbaik kepada peminat.

Malah perkara tersebut turut dikongsikan ibu kepada tiga cahaya mata ini menerusi Insta Stories, pada Isnin.

“InsyaAllah penampilan akan berubah, saya pun tak tahu lagi hasilnya bagaimana sebab baru nak buka (Isnin). Kalau boleh saya pun tak mahu tunjukkan hasilnya kepada sesiapa sehinggalah hari saingan minggu ketiga GV9 nanti.

“Untuk buat stail rambut begini perlukan kos sekitar RM800 hingga seribu lebih, sementara kalau untuk servis perawatan sekitar RM250. Sebelum ini ada yang anggap kalau nak basuh rambut perlu ada syampu khas.

“Sebenarnya saya hanya pakai syampu biasa saja. Cuci seperti biasa dan untuk saya memang cucinya setiap hari atas komitmen kerja,” katanya lagi.

Sumber: MH

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button