Viral

“Kembang tekak tengok kak!”- Influencer ‘review’ cendol terkenal di Pulau Pinang, Sekali Netizen Perasam Sesuatu Yang Tak kena

Tidak dapat dinafikan, Malaysia terkenal dengan pelbagai makanan yang menarik sehingga mampu menarik perhatian warga tempatan malah pelancong dari luar negara.

Pun begitu, walaupun negara ini popular dengan makanan yang menarik, sebagai umat islam perlu memilih makanan yang bersesuaian dan disahkan halal sebelum menikmatinya.

Baru-baru ini, seorang influencer menjadi perhatian ramai apabila dia membuat reviu makanan di sebuah kedai cendol yang dikatakan terkenal di Pulau Pinang sehingga mencetuskan perbalahan dan kritikan ramai.

RAKAMAN VIDEO ADA DI AKHIR ARTIKEL INI (SEBELUM SUMBER)

Kembang tekak tengok dia makan

Mana tidaknya, ramai yang mendakwa terutamanya penduduk tempatan di Pulau Pinang tidak pernah menjejakkan kaki atau mencuba di gerai cendol terbabit kerana tidak mengetahui sejauh mana status sama ada halal atau tidak.

Malah, mereka juga mendedahkan tidak sanggup untuk mencuba cendol di kedai itu kerana melihat kepada keadaan gerai tersebut.

Halal ke tak ni?

Bukan itu sahaja, perkongsian tersebut juga mendapat perhatian daripada Ustaz Abdullah Khairi yang memaklumkan dia sendiri tidak pernah makan cendol tersebut kerana khuatir status halal kedai itu

 

“Kami orang Penang tak pernah pergi”

Lebih mengejut kan, segelintir n3tizen yang menetap di sana juga akui tidak pernah melihat gerai tersebut, malah tidak pernah cuba sekalipun cendol yang menurutnya sedap.

LIHAT VIDEO : SILA KLIK DI SINI

Sumber: TikTok @eijamusvlog

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button