Viral

Pelajar dikec4m hebat gara2 tak tolong ayah j4tuh motor, pihak Sekolah tampil jelaskan perkara sebenar

Dengan dunia teknologi yang semakin canggih, banyak berita yang dapat disampaikan dengan lebih cepat dan mudah apabila munculnya juga beberapa aplikasi buat pengguna telefon pintar. Meskipun ada kelebihan tetapi jika ia digunakan dengan cara yang salah tentu mampu mencetuskan dakwaan yang salah seperti yang terjadi terhadap seorang pelajar ini.

Menerusi satu rakaman video pendek yang sejak kelmarin tular membuatkan seorang pelajar perempuan dikecam hebat oleh orang ramai kerana satu dakwaan yang difahamkan tidak sahih terjadi. Ianya bermula selepas sebuah rakaman video dashcam memaparkan seorang ayah dilihat jatuh motor dihadapan sekolah untuk mengambil anaknya itu pulang.

Oleh disebabkan seorang ayah itu yang dilihat tidak dapat mengimbangi badannya sebelum terjatuh itu turut disaksikan oleh anak perempuannya. Tetapi kejadian tersebut nampaknya tular dengan menerima pelbagai komen kurang enak gara-gara reaksi pelajar tersebut yang dilihat tidak membantu dan memandang keadaan sekeliling.

 

Selepas rakaman video pelajar tersebut semakin dikongsikan dan mengec4m tindakannya sehingga didakwa malu dengan ayahnya namun dakwaan tersebut membuatkan pihak Sekolah tampil mendedahkan tentang keadaan pelajar perempuan itu yang mana sebenarnya dia merupakan seorang pelajar yang dalam kategori pelajar lembam dan lambat bertindak balas bila disuruh serta tidak boleh membaca.

Justeru itu, rata-rata warganet juga tampil memohon maaf disamping ramai meninggalkan pelbagai reaksi tentang kejadian tersebut.

“Kan tak pasal-pasal…”

“Nasib baik tak komen apa-apa…”

“Biasa la benda berkaitan…”

“Nasib baik aku tak cakap pape…”

Sumber: HCL, Instagram @penangkini

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Attachment.png

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button