Hiburan

“Jujur saya memang solo” – Saya nak sangat kahwin, dapat janda pun okey, kata Sufian Suhaimi

SOPAN dan malu-malu. Itu antara perwatakan paling tepat menggambarkan sifat penyanyi bertubuh kecil itu sebaik sahaja tiba di depan muka pintu pejabat Media Mulia di Quattro West, Petaling Jaya, Selangor.

Dalam kerendahan diri, sekali sekala terpamer juga sikap ‘gila-gila’ penyanyi berwajah ‘baby face’ itu ketika diusik jurusolek, Vee Muhamad sewaktu wajahnya disolek dengan tema ‘badboy’.

Sufian nampak cukup teruja, lebih-lebih lagi dia sendiri mengakui tidak pernah dibayangi dengan imej ‘lelaki jahat’ dan mahu mencubanya.

Sambil-sambil wajahnya dioles solekan, dia diajak berbual dan tanpa berbasa-basi terus menanyakan status sebenarnya dirinya. Semuanya gara-gara beberapa kali tular dalam TikTok mengadakan dirinya sudah pun mempunyai teman istimewa.

Seakan sudah boleh mengagak soalan cepumas yang ditujukan kepadanya, penyanyi berusia 30 tahun itu bersungguh-sungguh menegaskan statusnya masih kosong tanpa kehadiran wanita bernama kekasih yang berjaya menakluk hatinya ketika ini.

“Jujur saya memang solo. Tak ada sesiapa pun dalam hati saya sebagai teman wanita. Tapi kalau ikutkan hati, tipulah kalau saya tak ada keinginan untuk berpasangan. Cuma belum ada jodoh lagi,” katanya.

Dedah pelantun lagu Terakhir itu, dia mengakui ada dalam kalangan peminat wanita yang terbuka menawarkan diri menjadi teman hidupnya, namun Sufian menganggap ajakan itu mungkin sekadar gurauan.

“Memang ada peminat yang ajak bercinta. Tapi mereka mungkin sekadar main-main. Saya tidaklah terlalu memilih. Asalkan biar sedap mata memandang dan memahami.

“Saya bukan mahu berkahwin dengan anak raja pun,” selorohnya.

Jelas penyanyi berbintang zodiak Taurus itu, dia juga tidak menolak seandainya dipertemukan jodoh dengan wanita berstatus janda atau lebih tua berbanding usianya.

Kata Sufian, dia memang sudah bersedia untuk mendirikan rumah tangga sekali gus mengakhiri status bujang secepat mungkin.

“Kalau ada sekarang (jodoh), sekarang juga saya mahu berkahwin. Sebab saya memang sudah bersedia untuk menjadi suami. Seminggu bercinta, kemudian terus berkahwin pun tak apa.

“Saya pun okey sahaja kalau dipertemukan jodoh dengan wanita berstatus janda. Soal umur tidak menjadi masalah. Tapi secara peribadi, kalau boleh janganlah terlalu tua sangat,” jelasnya.

Bukan kerana terdesak, namun Sufian juga mahu memenuhi pertanyaan ibu bapanya apabila sudah mula bertanyakan soal jodoh.

Bahkan, kedua-dua orang tuanya juga sudah menawarkan diri mencari calon isteri untuk Sufian jika dia tidak mempunyai masa berbuat demikian.

“Ibu bapa sudah mula bertanya tentang teman wanita sehinggakan mereka sendiri menawarkan diri untuk carikan saya pasangan.

“Tetapi saya menolak sebab itu bukan cara saya. Kalau ada (jodoh), ada lah,” katanya.

Sumber Artikel : Kosmo! Online

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

 

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button