Hiburan

Berhentikan Anak Dari Sekolah, Hantar Jadi Hafiz Al-Quran, Keputusan Yang Sukar Buat Aidid Marcello & Isteri

Setiap ibu bapa ingin yang terbaik buat anak-anak. Bahkan akan menyediakan segala keperluan buat anak-anak menuntut ilmu sama ada dunia dan akhirat.

Begitu juga dengan Personaliti TV Popular, Aidid Marcello dan isterinya, Norzie Pak Wan Chek yang telah membuat keputusan yang sukar dalam hidupnya.

Dia dan isterinya telah memberhentikan anak-anaknya daripada sekolah rendah dan menengah untuk menerima pendidikan agama untuk bergelar Tahfiz Al-Quran.

Sekadar berkongsi di media sosialnya, dirinya tidak mahu digelar riak dengan perkongsiannya itu. Dalam oada memohon wargamaya menitipkan doa buat tiga orang anak lelakinya.

Kisah yang sungguh inspirasi buat kita. Bukan calang-calang ibu ayah sanggup melakukan pengorbanan dan percaturan hidup buat anak-anaknya untuk mendalami ilmu agama. Semoga ketiga-tiga anaknya dikurniakan hati yang terang untuk menghafaz al-quran.

Bismillahirrahmanirrahim.

Berpuluh kali fikir nak post atau tak. Tapi aku set nawaitu aku bukan untuk riak & sombong, tapi sebab aku bangga dengan depa & happy dengan panggilan ini.

Bukan senang nak buat keputusan ni, dari sebelum PKP kami usaha, sampai sekarang baru dapat, Alhamdulillah. Terima kasih kepada @dilla_rayhanah & @ustazjohariabdulwahab kerana banyak sangat membantu kami berdua. Besar betul hikmah silaturrahim Allah atur untuk kita semua kenal.

Kepada isteriku @norziepwc yang aku tahu, dia mmg jenis yang firm, well research, korek segala info g1la2 dalam segala apa jua yang nak buat terbaik untuk anak2 dia.

Tapi kali ni, kami tak tau macamana boleh dapat kekuatan, dengan rela hati & tenang memberhentikan anak2 kami dari sekolah rendah & menengah, untuk masukkan mereka ke Akademi ni. Mudah betul proses, tak sampai 3 hari semua proses berhenti dan kemasukkan. MasyaAllah.

Kita mmg boleh rancang, tapi DIA yang tentukan. Kalau dulu aku happy sebab sekolah depa 5 min dari rumah aku, tapi sekarang aku bertambah happy walaupun hari-hari aku kena redah traffic hantar sejauh 25km.

Kepada yang baca ni, nawaitu aku sekadar nak share rasa happy sebagai ayah & ibu. Dan aku juga nak share, jangan sekali2 kita sangsi dengan apa yang DIA akan berikan kepada kita. Aku jahil sangat lagi, tapi aku tak nak anak2 aku start lambat.

Tentang masa depan mereka, insyaAllah harapan kami, biarlah depa nak jadi apa sekalipun lepas ni, asalkan Quran dah ada di dada.

Aku mohon sangat, hampa yg sedang baca ni, doa dalam hati kejap, sebutkan nama depa.

Muhammad Iman

Muhammad Yusuf

Muhammad Ibrahim

Semoga depa bertiga dapat menghafal Al-Quran dengan lancar dan tenang. InsyaAllah

Maaf kalau ada terbunyi sombong atau riak. Aku hanya seorang ayah yg masih jahil tapi terlalu gembira nak kongsikan pilihan perjalanan untuk anak-anak kami yang tak pernah kami fikir mampu kami lakukan.

Moga-moga dengan perkongsian ni, ada juga kawan2 yang 50-50 atau sangsi ttg masa depan anak mereka, terus dapat keyakinan untuk register kan anak menghafaz Al-Quran, insyaAllah.

Sumber : https://www.keluarga.my/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button