Hiburan

“Baik tak payah buat ‘live’…” – Ramai penonton GV ‘hent4m’ siaran langsung Astro Gempak di YouTube. Rupanya ini sebabnya

PETALING JAYA – Lebih 50,000 penonton Gegar Vaganza (GV) 2022 mengikuti rakaman siaran langsung Astro Gempak di YouTube bagi menyaksikan persembahan peserta-peserta GV malam ini.

Namun, ramai yang tidak senang dengan pengurusan pihak Astro Gempak apabila lebih memfokuskan tayangan di belakang pentas berbanding persembahan peserta

“Kami nak tengok peserta menyanyi, bukan keadaan belakang pentas. Sembang merapu sahaja, baik tak payah buat ‘live’ kalau nak bagi kami dengar pengacara bersembang kosong,” luah Aizat.

“Orang nak tengok persembahan artis, bukan dengar membebel. Apa benda Astro buat macam ini, kasihanlah pada kami yang tak ada Astro di rumah, tak boleh nak tengok di televisyen,” kata Nor Shihah.

“Kan dah terlepas persembahan, masa juri komen baru nak tunjuk kejadian atas pentas, semaklah,” luah Khairulnizam.

“Artis manalah yang Astro Gempak buat ‘live’ nyanyi ini, tak sedap, kami nak Shila Amzah, Bob, bukan mereka itu,” komen Haniff.

Akhirnya Teka-Teki Pengganti Nabil Terjawab… Dua Sharifah ‘Masuk Air’ Bergabung Di Gegar Vaganza

Teka-teki mengenai pengganti Nabil Ahmad sebagai pengacara pada konsert minggu keempat Gegar Vaganza musim ke-9 (GV9) akhirnya terjawab apabila Sherry Alhadad muncul bersama Elly Mazlein.

Sherry mengambil alih tugas Nabil yang masih berada di kampung selepas pemergian Allahyarham bapanya, Ahmad Ismail yang men1ngg4l dun1a akibat sak1t jantung pada Jumaat lalu.

Pemilihan Sherry sebagai pengacara pada malam ini bersama Elly atau Kak Lina juga dilihat menerima maklum balas yang baik daripada peminat GV9.

Gandingan dua Sharifah itu malam ini nampaknya menjadi, namun dua pengacara popular yang terkenal dengan sikap riang mereka selama ini tetap ‘masuk air’.

Elly atau Kak Lina malam ini nampaknya terlalu berhati-hati jika dibandingkan dengan tiga episod lalu dengan mengawal tingkah lakunya yang fotogenik di atas pentas.

Minggu lalu Kak Lina sekali lagi dikatakan mengganggu peserta bertanding sehinggakan salah seorang peserta Jaclyn Victor tergelak ketika melakukan persembahan.

Melihat kepada komen di Twitter, rata-rata peminat rancangan tersebut mula memuji dan tidak kurang juga ‘mengata’ gandingan pengacara itu.

“Dua-dua Sharifah ni masuk air, tapi gandingan ni mantap pula. Kak Lina janganlah ‘behave’ sangat buat biasa-biasa sudah,” tulis @Allmonde.

“Ini memang gandingan mantap, sama-sama masuk air. Kelakar la Kak Lina ni dok kacau Fuad,” tulis @Syaz89.

“Nak tergelak pula aku tengok kelaku Kak Lina malam ni. Macam tak syok pula dia terlalu jaga-jaga malam ni,” kata @RollnRock90.

GV9 yang mula bersiaran 18 September dari Auditorium MBSA Shah Alam menampilkan Nabil Ahmad dan Elly Mazlein sebagai pengacara.

Juara akan membawa pulang wang tunai sebanyak RM100, 000, naib juara pula akan meraih RM50, 000, tempat ketiga akan menerima RM30, 000, tempat keempat, tempat kelima dan tempat keenam masing-masing akan menerima RM20,000, RM15,000 dan RM10,000.

Penerbitan ‘GV9’ turut disokong oleh Farm Fresh yang hadir selaku Penaja Utama dengan kerjasama Digi selaku Telco Rasmi. Manakala Adabi dan CUCKOO turut menghulurkan sokongan selaku Penaja Bersama.

Sidang media ‘GV9’ turut dibawakan dari Menara Kuala Lumpur. Selain itu, penganjuran ‘GV9’ juga dimeriahkan dengan kolaborasi bersama Astro GO, Gempak dan Ria X selaku Rakan Digital serta SINAR sebagai Rakan Radio Rasmi dan disokong oleh Gegar untuk musim ini.

Eksklusif untuk pelanggan setia Astro, mereka berpeluang untuk menyaksikan ‘GV9’ secara LIVE dengan menjawab tiga soalan mudah di astro.com.my/gv9. 10 pasang tiket sedia untuk dimenangi setiap minggu.

Sumber: Kosmo online/ Gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button