Viral

[VIDE0] Akibat clnta t0ksld, gadis ini hldap kemurvngan! Mujur pakwe baharu penyayang, contr0l ubat takut kekaslh telan ‘0verd0se’

RAKAMAN video menunjukkan seorang lelaki menghulurkan ubat kepada kekasihnya ini menyentuh hati netizen.

Dalam kemanisan momen ditonjolkan, terselit kisah duka diceritakan Fatimah Tauhid atau lebih senang disapa Emma.

Ketika dihubungi mStar, gadis berusia 22 tahun ini berkongsi ceritanya yang mengalami masalah kemurvngan major atau Major Depression Dis0rder (MDD) yang didiagnosis sekitar Julai lalu.

Ujar Emma, kekasihnya Imran Hakim, 20 sentiasa membantunya dalam menangani masalah dialami disebabkan kesan daripada hubungan dengan kekasih lampaunya.

“Saya sudah mengalami simptom MDD dan serangan anxlety ni hampir setahun yang lalu cuma saya baru ada keyakinan nak berjumpa doktor pakar pslklatri bulan Julai lalu.

“Saya kurang pasti punca kemurvngan ni tapi berkemungkinan disebabkan hubungan percintaan dua tahun yang t0ksid sebelum kami putus.

“Sekarang saya sudah bersama dengan ‘pakwe’ (kekasih) baharu. Dia sangat penyayang dan mengambil berat tentang saya,” ujar Emma.

Disebabkan berdepan masalah kemurvngan yang keterlaluan, Emma terpaksa bergantung harap dengan dua biji pil bagi menenangkan diri setiap hari.

Namun, adakalanya Emma yang menetap di Meru, Klang, memilih untuk mengambil ubatnya secara berlebihan (0verd0se) setiap kali dia tidak dapat mengawal perasaannya.

Emma sudah mengenali Imran hampir satu tahun yang lalu.

Bagaimanapun, masalah itu dapat ditangani apabila Imran cuba membantu mengawal pengambilan ubat gadis ini sekitar tiga bulan lalu.

“Kami sama-sama kerja sambilan dekat KFC (Kentucky Fried Chicken) jadi lebih mudah Imran pantau saya sebab setiap hari kami berjumpa.

“Sebelum ni banyak kali juga saya t4ntrum and lost contr0l, tapi dia boleh ‘handle‘ situasi itu dengan baik.

“Saya terpksa berikan semua ubat dekat dia. Setiap malam lepas balik kerja dia akan berikan ubat tersebut sebab sehari saya perlu ambil sekali sahaja. Kalau hari Imran cuti, dia akan hantar ubat ke tempat kerja atau rumah,” katanya lagi.

Banyak kali juga saya t4ntrum and l0st contr0l, tapi dia boleh ‘handle‘ situasi itu dengan baik.

FATIMAH TAUHID

Ujarnya yang mengenali lelaki itu sekitar setahun lalu, keprihatinan Imran yang mengawal pengambilan ubatnya membuatkan Emma berasa terharu.

Dalam pada itu, wanita ini turut merasakan dia tidak layak untuk bersama Imran kerana sentiasa dibelenggu rasa bersalah.

Tidak menyangka bahawa rakaman itu bakal menjadi tular, Emma menyatakan ia merupakan satu hantaran untuk menghargai kebaikan kekasihnya itu.

“Saya post dekat TikTok sebab nak tunjukkan penghargaan terhadap Imran saja sebab dia banyak berkorban dan bantu saya ke arah lebih baik.

Emma tidak menyangka bahawa Imran dipuji netizen setelah video menjadi tular.

“Ramai orang puji dia, ia membuatkan saya rasa terharu dan bangga. Perempuan lain nak dia tapi saya yang dapat.

“Senang kata saya bersyukur sangat dengan kehadiran Imran ni sebab dia pandai tenangkan saya setiap kali tantrum.

“Tak pernah sekali pun dia tinggikan suara. Walaupun dia muda dua tahun daripada saya tapi dia sangat matang dan soft spoken,” ujar Emma lagi.

Sumber: mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

 

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button