Hiburan

“Saya Sambut Krismas Selama 30 Tahun Sebelum Berkahwin” – Marion Caunter Tampil Jelaskan Mengapa Masih Sambut Krismas

PETALING JAYA – Selebritil terkenal, Marion Caunter sekali lagi mencuri perhatian sekaligus menjadi perbualan orang ramai dalam media sosial apabila dia dan keluarga dilihat menyambut perayaan Krismas atau Hari Natal.

Menerusi sebuah hantaran dalam Instagram, Marion atau nama sebenarnya Marion Rose Caunter, menegaskan bahawa dirinya beragama Islam selepas berkahwin dengan SM Nasarudin pada tahun 2010.

Sebagai respons kepada kritikan netizen, isteri kepada ahli perniagaan terkenal itu menyatakan bahawa perayaan Krismas sangat penting untuk diri dan hidupnya kerana sudah meraikan perayaan tersebut selama 30 tahun.

“Kami sambut Krismas sebab sudah meraikannya selama 30 tahun sebelum saya berkahwin dengan Nasa, Krismas adalah sebahagian besar dan penting dalam hidup saya.

“Mendiang ayah saya akan memastikan kami berada bersama-sama menyambut Krismas setiap tahun, ianya sangat bermakna buat ayah saya malah saya akan terus menghormatinya dengan meneruskan tradisinya dengan anak-anak saya”, ujarnya.

 

Tinjauan Kosmo! di ruangan komen, selebriti seperti Awal Ashaari, Hunny Madu dan beberapa artis lain turut menyokong kenyataan Marion dan turut bersimpati dengannya kerana perlu menjelaskan hal itu setiap kali perayaan Krismas tiba.

“Saya bersimpati kalian harus menjelaskan hal ini setiap tahun,” tulis Awal Ashaari.

Dalam pada itu, rata-rata netizen meminta Marion untuk merujuk perkara ini kepada agamawan yang pakar agar akidah tidak terpesong dan harus beringat bahawa matlamat tidak menghalalkan cara.

“Krismas adalah perayaan agama. Takpe, bolehlah merujuk dengan ustaz dan ahli agamawan dahulu sebelum jadi apa-apa. Pastikan berilmu dan beramal dengan betul, matlamat tidak halalkan cara,” komen seorang netizen.

“Dalam setiap Muslim harus ada perjuangan. Awak tidak boleh ambil semua yang seronok dalam budaya dan agama lain sebagai gaya hidup. Saya percaya kita semua perlu belajar apa itu menjadi Muslim. Ianya bukan penghakiman atau diskriminasi, tetapi lebih kepada pemahaman. Ianya dua yang berbeza,” komen netizen yang lainnya.

Untuk rekod, Marion mendirikan rumah tangga dengan pewaris Naza Group, SM Nasarudin pada Disember 2010, dikurniakan tiga cahaya mata, Leia, Lana dan Liam. – KOSMO! ONLINE.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

 

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button