Viral

Merem4ng, Rakaman Anak Cuba Menarik Tgn Mak Di Alam Lain Tp Tak Berjaya, ‘Dia Sorang Je Boleh Nampak..’

” Siapa orang Batu Pahat pasti akan tahu Jambatan Sengkuang nak ke Sri bengkal tu.

Itu perkongsian seorang penduduk tempatan di ruangan komen berhubung kehilangan Painah Siwan, 79, yang telah masuk hari ketiga hari ini.

Painah gagal dikesan selepas dikatakan ke kebun kelapa sawit berhampiran rumahnya di Kampung Parit Sayang, Senggarang, di sini, kira-kira jam 3.30 petang Rabu lalu.

Individu terbabit tampil mengatakan kawasan itu dikaitkan dengan perkampungan orang bu-nian kerana terdapat penduduk yang melalui kawasan itu melihat ‘sesuatu’.

” Area situ mmg kawasan ke-ras dan dikatakan kawasan perumahan bg orang-orang bu-nian.. ramai org yg melalui jalan tu malam-malam terjumpa macam2..

” Ada jumpa masjid la, pasar malam la.. sedangkan situ hutan n semak samun..

” Sebab itu jalan dari Sengkuang menghala Parit Yaani, setiap 100 meter diletakkan papan tanda bertulis kalimah Allah dan doa…” tulis Ridzwan.

Dalam pada itu, beberapa individu lain telah mengiyakan pendedahan Ridzwan dengan memberitahu ada ahli keluarga mereka turut mengalami perkara sama.

” Akak saya pernah cakap, arwh abang ipar dulu bawak lori, lalu kawasan tu nampak pasar malam..pastu dah jauh sikit baru terfikir pasar malam apa tengah2 malam..” tulis Ani.

Rakaman anak cuba tarik mak, tapi tak berjaya

Dalam pada itu, tular rakaman di media sosial yang mendkwa anak kepada Painah cuba menarik tangan emaknya yang dikatakan berada di alam lain.

Namun, vdeo yang meraih lebih 3 juta tontonan di Tiktok itu membuat ramai sebak dan tidak kurang merem4ng apabila anak lelaki Painah cuba menarik tangan emaknya namun tidak berjaya.

Difahamkan anaknya terpaksa di rehatkan dan di masukkan ke wad selepas usaha tersebut dibuat.

” Tak dapat diungkap dengan kata-kata nampak vdeo ini sebak sangat terus mnangis.

” Dah jumpa tapi anak dia tak dapat tarik maknya. Last-last terlepas dari genggaman.

” Anaknya sorang jer yang dinampakkan dan sekarang dihantar ke hspital sebab lemah dan pngsan tadi. Subhanallah moga diberi keajaiban jumpa Wak (Painah) malam ni, bertahan Wak.

Mnerusi ruangan komen rata-rata warganet sebab melihat apa yang berlaku.

” Sedih sayu masa tgok anak dia nak tarik mak tapi tak berjaya. Semua jerit panggil mak..Sampai letih anak dia and terpaksa direhatkan…moga dipermudahkan semua..”

” Mak dia kena sorok.anak dia nampak mak dia dan cuba nak tarik tapi tak dapat nak tarik..” komen beberapa orang ntizen

Anak beritahu emak nak balik tapi tak mampu jelmakan diri

Terdahulu, Sadiah Mohari berkata mereka sekeluarga buntu kerana ibunya masih tidak ditemui walaupun pelbagai usaha dibuat, termasuk bantuan mencari dan menyelamat daripada pihak berkuasa.

Malah, Sadiah turut percaya emaknya berada di alam lain dan cuba untuk jelmakan diri namun tidak berjaya.

” Emak nak balik, tapi tak mampu jelmakan diri di dunia nyata,”

” Ada juga pihak arif agama datang membantu dan memberitahu, emak selamat di alam ghaib, masih ada sekitar kawasan ini. Dia mahu balik tapi tak mampu menjelmakan dirinya di dunia nyata.

” Kami sekeluarga sudah solat hajat, semoga ada keajaiban dan emak pulang dalam keadaan selamat,” katanya menambah mereka reda dengan ketentuan Allah SWT.

Ketika ditemui hari ini, Sadiah berkata, keluarga berharap wanita itu pulang dalam keadaan selamat.

” Sekitar jam 3 petang hari kejadian, saya balik ke rumah selepas selesai kerja di luar dan sempat berbual dengan emak.

” Kira-kira sejam kemudian, selepas menguruskan diri dan berehat, saya sedar emak sudah tiada di rumah.

” Ketika itu saya hanya terfikir kemungkinan dia keluar ke kebun berhampiran.

” Hampir senja, emak tetap tidak balik lalu saya bersama adik keluar mencari di kebun berhampiran dan sekitar kawasan kampung,” katanya ketika ditemui semalam.

Disor0k’ ke alam lain

Sadiah turut melahirkan rasa risau kerana waktu ibunya keluar, wanita warga emas itu tidak menjamah sebarang makanan dan hari ini sudah hampir empat hari tidak pulang ke rumah.

Katanya, ibunya ketika keluar mengenakan baju berwarna hitam bergaris putih, seluar biru gelap selain hanya memakai anak tudung sahaja.

” Saya amat berharap ibu dapat ditemui semula dalam apa juga keadaan walaupun ada pihak mengatakan yang dia ‘disor0k’ ke alam lain.

” Saya juga memohon orang ramai sama-sama mendoakan kesihatan ibu sehingga dia ditemui,” katanya.

Pihak berkuasa menemui kesan leraian sisa daun kelapa sawit

Sadiah berkata, kebiasaannya, ibunya ke kebun untuk mencari sisa daun kelapa sawit yang sudah dibuang pekebun untuk dijadikan penyapu lidi dan akan pulang selepas itu.

Semalam, katanya, pihak berkuasa ada menemui kesan leraian sisa daun kelapa sawit yang dicarik-carik di sekitar kawasan pencarian, tetapi masih tidak berjaya menemui ibunya sehingga hari ini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Ismail Dollah, berkata operasi mencari dan menyelamat (SAR) diteruskan pada hari kedua dan ketiga dengan 187 anggota dan pegawai daripada pelbagai agensi, tetapi tetap gagal menemui mngsa.

Sumber:bharian dan olahan Asia Kini

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button