Hiburan

“Dia nak pergi dgn isteri, tapi..”- Nabil Terduduk Kecew4, Tak Sangka Ini Berlaku Masa Dia Call Isteri

Pelawak dan penyampai radio terkenal, Nabil Ahmad tidak menyangka bahawa konsert Billie Eilish Happier Than Ever The World Tour 2022 hanya berlangsung satu hari dan bukan dua hari seperti mana yang difikirkannya.

Menerusi video yang dimuat naik oleh @era.je di laman TikTok, kelihatan Nabil terkejut dan terduduk apabila dia menyedari konsert tersebut sudah berlalu semalam selepas dia membeli lima tiket yang berharga RM508 untuk setiap satu.

Susulan itu, pelawak yang berusia 39 tahun itu yang kelihatan pasrah terpaksa menanggung kerugian sebanyak RM2,540 dan  kemudian dia segera membuat panggilan telefon kepada isterinya untuk memaklumkan perkara tersebut.

Takpe Nabil, Allah sebenarnya nak lindungi awak daripada perkara sia-sia

Dalam pada itu, rata-rata netizen menitipkan kata-kata semangat buat Nabil serta tidak perlu sedih atas apa yang berlaku kerana mereka menyifatkan Allah sedang melindungi dia bersama keluarga daripada melakukan perkara yang sia-sia.

Bagaimanapun, ada juga segelintir netizen yang agak ‘ralat’ apabila pelawak itu terlupa serta terlepas dengan konsert artis pujaan ramai itu selepas banyak habis berbelanja untuk membeli tiket tersebut.

Malam tadi berlangsungnya konsert Billie Eilish di Stadium Bukit Jalil bagaimanapun rata-rata peminat yang hadir menyifatkan mereka di’scam’ kerana tempat duduk dengan pentas sangat jauh.

Dengan tiket yang agak mahal bermula dengan harga RM598 dan yang paling murah RM308 realiti kedudukan tempat duduk tidak seperti yang digambarkan.

Konsert Billie Eilish ‘indah khabar dari rupa’

Konsert Billie Eilish Happier Than Ever The World Tour 2022 di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi diibaratkan seperti indah khabar dari rupa.

Tinjauan Kosmo! di platform media sosial hari ini mendapati pelbagai maklum balas diberikan orang ramai yang rata-ratanya kurang berpuas hati dengan suasana konsert penyanyi antarabangsa itu.

“Harga tiket kami beli bukan murah, ratusan ringgit dan sistem bunyi, audio pula buat hal, suara penyanyi tenggelam timbul. Rugi duit,” luah Marshila.

Selain itu, ada juga pengunjung luah rasa kesal apabila jarak pentas utama dengan kedudukan penonton terlalu jauh apabila terdapat ruang kosong yang besar dibiarkan di bahagian tengah.

“Kali pertama menyesal pergi konsert, bayar tiket lebih RM500, duduk punya jauh, macam tengok bola dan sepatutnya kena bagi pakej sekali teropong,” ujar Azfar.

Sementara itu, di Twitter, tanda pagar ‘BillieEilishTourMalaysia’ menjadi trending sejak malam tadi.

Pelbagai ragam dan momen-momen dikongsikan oleh para peminat jelas kelihatan di media sosial seperti TikTok dan Twitter.

Rasa tidak puas hati itu sehingga ada yang mahu pihak penganjur kembalikan semula wang mereka.

Tiket konsert mahal, duduk jauh Billie Eilish pun tak nampak, sound pun tak ‘clear’-Peminat Malaysia kena scam


“Itssa scam. Gimme back my money really lol,” komen Sarah Allya di Facebook.

Ada yang perli sepatutnya peminat yang hadir konsert malam tadi perlu membawa teropong bersama.

Di termasuklah selebriti media sosial, Khairul Aming yang turut tidak ketinggalan mengikuti konsert tersebut.

Melalui ciapannya, Khairul Aming mengatakan sistem suara di konsert tersebut adalah sangat menyedihkan di mana dia sendiri tidak dapat mendengar dengan jelas apa yang cuba diperkatakan oleh Billie semasa berada di atas pentas.

Tiket konsert mahal, duduk jauh Billie Eilish pun tak nampak, sound pun tak ‘clear’-Peminat Malaysia kena sc4m

Bagaimanapun dia redha dengan nasib yang menimpa dirinya ketika menonton konsert tersebut di stadium terutama kedudukan pentas dan tempat pengunjung yang hadir adalah tidak sama seperti yang diwar-warkan sebelum ini.

Lihat video:

Sumber: TikTok @era.je

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button