Hiburan

Noki sedang perbaiki diri, impi wanita berpurdah jadi isteri… Target kahwin 2 tahun lagi

Pasti ramai tahu penyanyi raper dan penyanyi Noki K-Clique kini menceburkan diri dalam dunia lakonan. Malah, wajahnya juga sering dilihat di kaca televisyen menerusi drama.

Memetik Harian Metro, Noki meluahkan rasa syukur di atas rezeki diberikan serta berharap akan terus merendah diri biarpun namanya menjadi sebutan ramai.

“Alhamdulillah, Allah bagi rezeki seadil-adilnya. Bagaimanapun, tak mustahil apa yang kita dapat sekarang bila-bila masa sahaja Allah boleh tarik semula. Hidup ini umpama roda dan kita tak semestinya akan selalu di atas dan begitu juga sebaliknya.

“Apa pun yang dibuat sekarang, saya berharap terus merendah diri bukan hanya untuk diri sendiri, tetapi untuk keluarga tersayang di Sabah,” katanya.

Menurut Noki, dia bukan datang dari keluarga senang dan fokusnya kini untuk menyenangkan keluarga dan mahu membelikan rumah.

“Saya nak senangkan keluarga. Saya menyasarkan nak belikan mereka rumah. Belum tercapai lagi, insya-Allah dalam perjalanan ke arah itu. Dalam keluarga, saya antara yang berkemampuan untuk membantu mereka walaupun saya anak bongsu.

“Saya tak kisah tinggal seorang diri di Kuala Lumpur, kerja keras dan susah macam mana sekalipun, tidak mengapa asalkan dapat beri kesenangan kepada keluarga,” katanya.

Ditanya mengenai soal peribadi, Noki mengakui dia masih belum berpunya. Ujarnya, dia belum terfikir untuk ke arah perkahwinan kerana mahu stabilkan kewangan terlebih dahulu.

“Keluarga di Sabah pun sudah bertanya bila nak kahwin apa semua. Tapi, saya bukan cakap tak nak kahwin. Saya tunggu nak stabilkan ekonomi diri dan pada masa sama tunggu jodoh sesuai.

“Sekarang ini teman wanita pun saya tiada. Saya pun sedar yang diri pun tak betul sangat sekarang. Jadi, kita perbetulkan diri dahulu,” katanya.

Dalam pada itu, Noki atau nama sebenarnya Ahmad Ikhwan Aji berkata dia impikan wanita yang berpurdah dan tahu banyak tentang agama.

“Tapi, kalau tanya mengenai wanita idaman, saya dambakan seorang yang berpurdah. Kalau boleh yang tahu banyak mengenai agama, aurat apa dan tak perlu pun saya ajar.

“Namun, kalau saya nak ‘demand’ begitu dalam keadaan saya pun tak sempurna, saya kena sedar diri juga dan perlu terus memperbaiki diri menjadi orang yang lebih positif setiap masa,” katanya.

Target kahwin 2 tahun lagi

PENYANYI Noki K Clique berharap dia dipertemukan jodoh dengan wanita berhijab atau berpurdah.

Noki, 28, berkata, pilihan itu dibuat kerana menyedari kekurangan pada dirinya dan sekali gus dapat menaikkan semangat untuk berubah sekiranya mendapat pasangan yang baik.

“Buat masa ini saya masih lagi belum jumpa wanita yang dicari itu dalam media sosial saya dan kalau bertanya mengenai status hubungan saya, biarlah rahsia terlebih dahulu, tiba masanya nanti akan di beritahu juga.

“Sebelum ini kenyataan saya nak wanita berpurdah tu sebab saya tahu diri ini bagaimana dan saya mahu seseorang yang boleh bimbing ke arah yang baik.

“Setahu saya, sebelum ingin cari pasangan yang baik jadi kita kena perbetulkan diri dahulu, sekarang ini saya sedang jalani proses perubahan diri dan semuanya terletak kepada kuasa Allah SWT… kalau ada alhamdulilah!,” kata Noki kepada mStar.

Dalam perkembangan lain, Noki dan MK kini sedang mempersiapkan diri untuk beraksi di pentas final Anugerah Juara Lagu ke 37 untuk lagu Payung Pelangi yang akan datang ini.

TONTON VIDEO PENUH TEMU BUAL DISEDIAKAN MSTAR INI

 

Sumber: rotikaya, mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda

 

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button