Hiburan

“Mereka ada berbincang untuk saya kembali” – Shuib bagitahu tidak mungkin kembali dalam Sepahtu Reunion

SELEPAS lebih setahun tidak terlibat dalam mana-mana program televisyen dan aktiviti pentas, pelawak dan penyampai radio Suria FM iaitu Shuib memberitahu dia kini sudah bersedia untuk kembali aktif mewarnai industri hiburan tanah air.

Keputusan Shuib itu cukup mengujakan peminat dan rata-ratanya mahu dia kembali menyertai program Sepahtu Reunion yang pernah dijayakan sebelum ini bersama Jep, Rahim dan Pak Ya.

Menyedari hasrat peminat itu, Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, 38, bagaimanapun menjelaskan dia tidak mungkin kembali menyertai program berkenaan di atas sebab-sebab tertentu.

Shuib lebih selesa bawa haluan kerjaya sendiri.

 

“Ada sebab mengapa saya tidak mahu lagi terlibat dalam program tersebut. Pihak pengurusan tertinggi produksi tahu jawapannya dan saya anggap mereka bertanggungjawab kenapa saya tidak ada lagi dalam program tersebut.

“Mereka ada berbincang untuk saya kembali. Namun rasanya tidaklah buat masa ini. Saya pun tak mahu nak panjangkan cerita dan komen lanjut tentang apa yang telah terjadi,” katanya kepada mStar.

Bukan sahaja tidak terlibat dalam program Sepahtu Reunion, Shuib juga menolak kemungkinan akan kembali bergabung di bawah kumpulan tersebut untuk mana-mana program pentas.

Dalam masa sama, Shuib juga menafikan wujud sebarang perselisihan faham antara dirinya dengan ahli kumpulan lain termasuklah Mamat yang merupakan anggota asal kumpulan Sepah bersama Jep.

“Saya dengan Mamat pun sudah lama tidak berhubung. Walau tinggal berdekatan, kami tidak pernah berjumpa. Takut nak katakan tidak mahu kembali bersama kerana saya tak tahu apa yang akan terjadi kemudian hari.

“Bagaimanapun buat masa sekarang saya boleh katakan tidak akan bergabung kembali.

Saya pun tak mahu nak panjangkan cerita dan komen lanjut tentang apa yang telah terjadi

SHUIB

PELAWAK/PENYAMPAI RADIO

“Orang mungkin kata hubungan kami tidak baik… sebenarnya tidak ada sebarang masalah pun. Cuma masing-masing sibuk dengan kerja sendiri,” ujarnya.

 

Shuib yang baru memulakan kembali kerjaya sebagai penyampai radio di stesen Suria FM mengakui dia kini lebih selesa membawa haluan sendiri.

Kata Shuib kesibukan kerja merupakan cara terbaik dia mengurangkan kesedihan selepas pemergian isteri tercinta, Allahy5rham Siti Sarah yang meningg5l dunia akibat c0vld-19 pada Ogos tahun lalu.

Ajak, Shuib dan Suraya bergabung untuk segmen Morning Morning Suria.

“Saya lebih selesa jalan sendiri dan buat perkara untuk kegembiraan sendiri. Contohnya menyertai Suria FM juga adalah perkara yang buat saya gembira.

“Kesedihan lalu pun belum dapat saya ub4t sepenuhnya. Masih lagi teringat apabila pulang ke rumah. Jadi saya harap apa yang saya buat di masa akan datang ini menggembirakan diri sendiri,” jelasnya.

Sumber/Kredit : mStar

Diolah Oleh : Wan Network

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button