Hiburan

“First time tgok dia nang1s…” – Baru Bpisah, Netizen Seb4k Tengok MizzNina Menang1s Bagi Ceramah Tentang Pencer41an

Seperti yang kita tahu, industri hiburan dikejutkan dengan berita mengenai perpisahan antara pasangan selebriti terkenal, Noh Salleh dan Mizz Nina yang telah bercerai talak satu.

Baru-baru ini, tular di laman TikTok video memaparkan penyanyi dan aktivis kemanusiaan, Mizz Nina yang dilihat tidak dapat menahan sebak ketika memberi ceramah tentang hikmah penceraian.

Difahamkan, video tersebut dirakamkan ketika persidangan Spiritual Summit 2022 yang berlangsung 21 Ogos lalu anjuran Safinah Institute.

Menerusi video tersebut, Mizz Nina atau nama sebenarnya Shazrina binti Azman gagal menahan air mata yang berlinangan dengan tisu dan berkata Allah SWT tahu apa yang terbaik buat hamba-Nya.

Jadi saya rasa kita perlu tukar mindset dan fikir sesuatu sedang berlaku samaada kesenangan atau kesusahan.

 

Ia satu kehilangan tapi dia bersyukur suaminya sudah menghabiskan masa bertahun-tahun bersamanya. SubahanAllah

Jelasnya lagi, dalam kesenangan kita akan melahirkan rasa syukur dan dalam kesusahan kita akan belajar untuk sabar.

Dalam pada itu, Nina turut berkongsi tentang sebuah kisah seorang wanita yang bercerai dengan suaminya dan bagaimana wanita itu melalui proses penceraian.

Menurut Nina, mindset itulah yang mengubah segala persepsi dalam apa sahaja ujian yang melanda dan kita perlu faham bahawa pasti ada sesuatu yang berlaku disebaliknya (hikmah).

Allah akan jawab doa kita dalam tiga cara, samaada Allah akan jadikan ia berlaku, selamatkan kita dari keburukan yang lebih besar, atau Allah akan simpan (menjadikannya pahala) di akhirat kelak.

Komen netizen:

Terdahulu, pasangan selebriti, Noh Salleh dan Mizz Nina dikatakan sudah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Gombak Timur

Menurut portal Harian Metro, pasangan itu telah memfailkan perceraian terlebih dahulu pada 14 Jun lalu di mahkamah yang sama dan direkodkan di bawah kod kes 055 iaitu permohonan lafaz talak dengan kebenaran mahkamah.

Sekadar info,pasangan itu mendirikan rumah tangga pada 2 Julai 2011 dan mengambil seorang anak angkat lelaki bernama Musa bagi menyerikan rumah tangga mereka.

Sumber: Beautifulnara

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button