Hiburan

“Cuba Bayangkan Itu Mak Ayah Kita,” – Aliff Syukri Bagi Nasihat Jangan Kej1 dan H1na Kes Najib, RosmahMansor

Usahawan sensasi, Datuk Seri Aliff Syukri tampil memberikan pandangan serta luahannya susulan kes melibatkan bekas Perdana Menteri serta isterinya, Datuk Seri Najib Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor.

Aliff meminta agar tidak terlalu memberikan kritikan melampau kerana kita tidak tahu akan dugaan sendiri pada masa hadapan.

 

 

“Dugaan Najib dan Rosmah di hujung usia… jangan mengk3ji dan mengh1na melampau.

“Cuba bayangkan itu mak ayah kita. Lagi pun, dugaan kita nanti tak tahu lagi macam mana awak,” kongsinya.

Pengasas kosmetik ini memberikan coretan mengenai perkara itu di dalam sebuah perkongsian yang dibuat di Instagram.

Penyanyi Ingin Bahagia ini juga turut berkongsi pengalaman sendiri yang pernah ditahan pihak berkuasa sebelum ini.

“Saya nak cerita sikit kat awak ni. Dulu saya pernah naik kereta polis dan ditahan untuk siasatan kes yang saya tidak bersalah. Itu pun saya tak mampu tidur dan kencing sebab ket4kutan dan malu.

“Malah itu adalah momen yang tak dapat saya lupakan seumur hidup saya. Ini pulak kes seperti Datin Seri Rosmah dan Datuk Seri Najib.

“Saya tak dapat nak bayangkan perasaan tu jika saya di tempat mereka. Saya bukanlah penyokong tegar mereka dan bukan membenci mereka. Tetapi ambik sebagai iktibar buat kita,” tulisnya lagi.

Di samping itu, Aliff turut memberikan kata semangat buat Najib dan Rosmah selain memohon untuk tidak memberikan tekanan kepada pihak sepatutnya yang menjalankan tugas.

“Semoga Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah tabah dengan dugaan ini yang bukan calang-calang. Salah atau tidak biar Allah yang tahu dan biarkan badan berwajib mahkamah, hakim dan polis yang akan membuat tindakan.

“Kita janganlah menambahkan lagi tekanan kepada mereka. Janganlah kita sibuk menghitung d0sa orang lain smpai kita terlupa nk hitung d0sa kita sendiri.

“Ingat, kesal4han mereka pun ujian untuk diri kita juga. Jangan seronok dengan dugaan orang lain sebab tangan yang menaip pun bakal disoal nanti.

“Kita tak pasti lagi nasib kita esok lusa bagai mana,” titip Aliff panjang lebar disusuli #islamituindah dan #allahsayangkita.

Sehingga kini, perkongsian berkenaan menerima ribuan komen daripada pengguna Instagram.

Sumber: MH

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

 

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button