Hiburan

Bawa Anak Tengok Kaabah ‘Real’, Ini Doa Mizz Nina Buat Musa…

Selebriti Mizz Nina melahirkan rasa syukur apabila berpeluang menjejakkan kaki ke Kota Mekah bersama anak angkatnya, Musa bagi mengerjakan umrah.

Menerusi perkongsian di Instagram, Mizz Nina mendedahkan yang anaknya itu sering menonton dan mendengar tentang ibadah haji beberapa bulan sebelum tiba di kota suci tersebut.

“Alhamdulillah ya rabb kerana mengizinkan kami berdua untuk berada di sini. Musa banyak menonton dan mendengar tentang ibadah haji sejak beberapa bulan lalu, alhamdulillah, dia dapat melihat perkara yang sebenar (Kaabah),” tulisnya.

Dalam pada itu, Mizz Nina sempat memanjatkan doa buat anaknya yang tersayang.

Menerusi doa berkenaan, Mizz Nina meminta agar Musa membesar sebagai individu yang baik akhlaknya, dan beriman kepada Allah SWT.

“Ya Allah, jadikanlah Musa sebagai caya ummah, yang baik akhlaknya, legasi yang kuat dengan keiman sebagai teras hidup, takwa, kebenaran dan tawakkul.

“Kurniakanlah dia tarbiyyah yang baik dan semoga Al-Quran mengajarnya segala yang dia ingin tahu bagi mengemudi hidupnya di dunia dan di akhirat. Amin,” tulis Mizz Nina lagi.

Terdahulu, Mizz Nina menjadi antara penerima Anugerah Maulidur Rasul SAW Peringkat Kebangsaan 1444H/2022M, di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia (WTC), pada Ahad.

Mizz Nina atau nama sebenarnya Syazrina Azman dipilih menerima anugerah bagi kategori Ikon Aktivis Kemanusiaan berikutan pelbagai sumbangan dan jasanya dalam misi kemanusiaan dijalankan sehingga ke luar negara.

Difahamkan Mizz Nina aktif sebagai aktivis kemanusian sejak 2013 dan sudah melakukan misi bantuan kemanusiaan sehingga ke Palestin pada 2017.

Sumber: Gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

 

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button