Viral

Akhirnya Terb0ngkar, Rupanya Muzzil Juling Seorg Ustaz & Selalu Ceramah Di Y0utube. Ini Chanel Y0utube Beliau

Baru-baru ini kecoh di media sosial apabila seorang lelaki mengeluarkan pertanyaan berbaur penghinaan terhadap agama sehingga menimbulkan kemarahan ramai.

Pun begitu, seorang lelaki dikenali sebagai Muzil Juling akhirnya membawa padah apabila dirinya dibelasah oleh sekumpulan individu yang dikatakan berang dengan perbuatannya itu.

Menerusi video yang dimuat naik oleh pendakwah selebriti PU Syed, lelaki berkenaan dilihat mengalami pendarahan di bahagian muka.

Malah, kedengaran juga suara beberapa individu memberi amaran kepadanya supaya tidak mengulangi perbuatan tersebut selain meminta lelaki tersebut pergi ke balai polis.

Perkara itu disahkan Ketua Polis Daerah Serdang, Asisten Komisioner A.A Anbalagan hari ini.

Menurutnya, suspek berusia 39 tahun itu ditahan di sebuah rumah di Batu 8, Bukit Kuchai Puchong kira-kira pukul 12.30 tengah hari.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 298 A Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Jelasnya, polis turut menjalankan siasatan terhadap individu yang dikatakan membelasah suspek dalam video terbabit.

Beliau turut menasihatkan orang ramai agar tidak mengambil sebarang tindakan di luar batasan undang-undang.

“Beri pihak polis jalankan siasatan,” katanya.

Difahamkan kes disiasat oleh Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT), Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman.

Terdahulu, tular satu video menghina Islam di laman sosial menunjukkan seorang lelaki didakwa menghina Allah dan Nabi Muhammad SAW dengan kata-kata makian.

Dalam video berdurasi 36 saat itu, lelaki berkenaan juga didakwa mencabar orang Melayu dan Islam supaya bertemu dengannya.

“Hina Islam, semboyan semua, geng-geng yang berNGO, berslogan. Aku nak korang try dengan aku, jumpa terus bunuh, jangan cakap banyak,” katanya dalam video tersebut.

Sementara itu, dalam satu lagi video berdurasi 27 saat yang tular, lelaki yang sama dilihat berlumuran darah dipercayai dipukul beberapa pihak yang tidak berpuas hati dengan kenyataan yang dikeluarkan.

Lelaki tersebut turut memuat naik satu lagi video berdurasi 26 saat meminta maaf selepas dipercayai dipukul.

“Aku tak salahkan mereka semua, aku faham. Sebenarnya aku nak tuju, mungkin aku tersalah buat, tak sepatutnya aku buat macam tu.

“Aku harap yang dekat luar tu tak buat macam ini lagi,” katanya.

Ketua Polis Daerah Serdang, Asisten Komisioner A.A Anbalagan berkata, suspek yang berusia 39 tahun itu ditahan kira-kira pukul 12.30 tengah hari.

“Suspek ditangkap di sebuah rumah di Batu 8, Bukit Kuchai, Puchong oleh pasukan dari Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT), Bukit Aman,” ujarnya.

Jelasnya, kes disiasat dibawah Seksyen 298A Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia (AKMM) 1998.

Terdahulu, menerusi video tular berdurasi 36 saat, lelaki tersebut mencabar pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) agar terus membunuhnya atas kelantangannya bersuara.

Dia mencabar agar terus berjumpanya dan membunuhnya serta tidak perlu bercakap banyak.

Suspek turut menghina Nabi Muhammad, Allah dan agama Islam dengan perkataan kesat dan kurang ajar.

Dalam pada itu Netizen Terkejut jumpa YouTube milik muzzil juling ini..

Ini link YouTube beliau..
https://youtube.com/channel/UCmnd9ThUFqDYN99jLiFBVJw

Ini antara ceramah beliau..

Sumber: OMM dan youtube

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button