“Kalau tak ada 100k, jangan mimpi nak meminang” – Netizen Salute Gadis 22 Tahun Ni Jadi Jurukimpal Wanita Pertama di Tengah Laut!

Setiap hari ada saja kisah kejayaan rakyat Malaysia yang memberi inspirasi buat semua.

Hari ini kita disajikan dengan kisah kejayaan gadis berusia 22 tahun bernama Nurizzati Athirah Mohamad Yusoff yang telah dinobatkan sebagai wanita pertama Malaysia menjadi jurukimpal dalam air. Wow! 

 

Sumber: Facebook

“Satu-satunya wanita yang mempelajari bidang kimpalan pada tahun 2013” 

Menerusi perkongsian di Facebook, Nurizzati yang juga dikenali sebagai Athirah ini merupakan graduan Kolej Vokasional Taiping, Kamunting di Perak.

Sumber: Facebook

Dia yang merupakan anak kedua daripada 4 adik beradik telah dibesarkan di Kampung Kuala Sungai Rambutan, Rantung Panjang, Selama. Oh orang Perok lah ni! 

Menceburi bidang kerjaya kimpalan bawah air ni dah jadi impian Athirah buat sekian lama dan dia juga katanya merupakan satu-satunya pelajar wanita yang ambil bidang ‘welding’ kat kolej tersebut pada tahun 2013. Wow! 

Nah gambar Athirah tengah buat welding dalam laut. Powerrr!

 

Sumber: Facebook

“Ni kalau hantaran mesti mahal dari gajinya. Sebab gaji jaa mak aii memang kaya laa adik ni”

Dalam banyak-banyak komen netizen yang memuji dan mengagumi kejayaan Athirah ni, ada jugak di kalangan netizen yang mula ‘pandai-pandai’ meletakkan hantaran buat si gadis.

Katanya, kalau kerja macam Athirah ni… mahu hantaran kena lebih daripada gaji. Gaji pun mesti dah berbelas ribu kan? Tapi… patut ke bincang pasal soal hantaran ni? Apa kena mengena hantaran dengan kejayaan seseorang? Hmm…

 

Sumber: Facebook

“Nak pesan jangan kawin dik… kejarlah cita-citamu. Boleh pergi jauh” 

Apa-apapun min harap adik Athirah fokuskan jelah kepada komen yang membina macam di bawah ni. Kejarlah cita-cita, yang pasti kalau ada jodoh mesti akan berkahwin juga kan?

 

Sumber: Facebook

Tahniah adik Athirah! Semoga terus sukses dalam hidup. 

 

kredit: lobakmerah

Be the first to comment

Leave a Reply