Monthly Archives: February 2019

Resipi French Toast Caramel Yang Unik, Sedap & Boleh Siap Dalam 5 Minit Je

  French toast atau roti bakar merupakan antara menu makanan yang digemari oleh orang ramai khususnya anak-anak. Bukan sahaja rasanya yang rapuh di luar lembut di dalam, anda juga boleh pelbagaikan inti roti tersebut sebelum dibakar. Namun, kalau sudah bosan dengan inti seperti kaya, coklat dan sardin, anda boleh cuba pula membuat french toast caramel. Macam …

Resepi Nasi Ayam Simple Tapi Power. Ayam Goreng Cantik Berkilat!

  Mesti ramai yang suka makan nasi ayam kan. Tak kiralah hari-hari biasa atau hari istimewa, nasi ayam ni memang sesuai dihidangkan pada bila-bila masa. Lagipun, semua peringkat umur boleh makan, daripada anak-anak kecil hinggalah ke warga emas. Sebab itulah mak-mak kena standby siap-siap at least satu resepi nasi ayam untuk kita masak untuk famili mahupun tetamu. …

Resipi Kerabu Mi Segera Viral, Rasa Macam ‘Terbang’ Ke Thailand

Resipi Kerabu Mi Segera Viral, Rasa Macam ‘Terbang’ Ke Thailand Kerabu mi segera atau kerabu megi merupakan antara juadah dari negara Thailand yang menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Juga dikenali sebagai Yum Mama di dalam menu sesetengah kedai makanan Thailand, kerabu mi segera ini mempunyai rasa yang lengkap dan dapat mengenyangkan perut. Buat anda yang merupakan …

Patutlah Kawan Baik Selalu Mengandung Serentak, Rupanya Aura Kehamilan Boleh ‘Berjangkit’!

  “Kenapalah tiba-tiba ramai pulak kawan aku yang mengandung ni. Tengok FB pun sama, scroll punya scroll semua cerita orang mengandung. Elok pulak tu semua serentak. Macam berpakat je.” Pernah tak terfikir macam mana kita boleh mengandung serentak dengan kawan baik kita? Kalau siapa yang rajin baca kisah artis, anda mesti ingat satu masa dulu …

2 Minit Dah Siap 3 Keping, Resipi Lempeng Lembut & Gebu Ini Memang ‘Legen’!

  “Sedapnya waktu petang-petang macam ni kalau dapat makan lempeng cicah kuah kari..Anak-anak pun boleh makan juga..Tapi, macam mana nak buat lempeng yang lembut dan gebu ya?” Lempeng merupakan makanan yang tidak lapuk dek zaman! Resipi inilah yang nenek moyang kita kenalkan pada mak-mak kita kan? Bukan sahaja mudah disediakan malah mengenyangkan! Lagi-lagi kalau dicicah …