Monthly Archives: February 2019

Resipi Kerabu Mi Segera Viral, Rasa Macam ‘Terbang’ Ke Thailand

Resipi Kerabu Mi Segera Viral, Rasa Macam ‘Terbang’ Ke Thailand Kerabu mi segera atau kerabu megi merupakan antara juadah dari negara Thailand yang menjadi kegilaan rakyat Malaysia. Juga dikenali sebagai Yum Mama di dalam menu sesetengah kedai makanan Thailand, kerabu mi segera ini mempunyai rasa yang lengkap dan dapat mengenyangkan perut. Buat anda yang merupakan …

Patutlah Kawan Baik Selalu Mengandung Serentak, Rupanya Aura Kehamilan Boleh ‘Berjangkit’!

  “Kenapalah tiba-tiba ramai pulak kawan aku yang mengandung ni. Tengok FB pun sama, scroll punya scroll semua cerita orang mengandung. Elok pulak tu semua serentak. Macam berpakat je.” Pernah tak terfikir macam mana kita boleh mengandung serentak dengan kawan baik kita? Kalau siapa yang rajin baca kisah artis, anda mesti ingat satu masa dulu …

2 Minit Dah Siap 3 Keping, Resipi Lempeng Lembut & Gebu Ini Memang ‘Legen’!

  “Sedapnya waktu petang-petang macam ni kalau dapat makan lempeng cicah kuah kari..Anak-anak pun boleh makan juga..Tapi, macam mana nak buat lempeng yang lembut dan gebu ya?” Lempeng merupakan makanan yang tidak lapuk dek zaman! Resipi inilah yang nenek moyang kita kenalkan pada mak-mak kita kan? Bukan sahaja mudah disediakan malah mengenyangkan! Lagi-lagi kalau dicicah …

Cara Bekukan & Buang Minyak Masak Yang Dah Hitam Guna Barang DAISO

“Alamak, banyaknya lebihan minyak masak dah hitam ni, macam mana nak buang eh?” Lebihan minyak masak yang sudah berwarna hitam sudah tidak boleh digunakan untuk memasak dan perlu dibuang. Tetapi, pembuang lebihan minyak ini agak sukar kerana selalu akan terbocor dari bekas plastik yang digunakan. Menjadi antara contoh orang ramai adalah cara yang digunakan oleh …

“Janganlah Malu Jadi Seorang Suri Rumah, Banyak Kelebihan Allah Akan Beri”

  Menjadi seorang suri rumah merupakan antara pilihan yang dibuat oleh wanita. Bukan tidak mahu untuk menjadi wanita bekerjaya, mereka lebih memilih untuk menjadi suri rumah supaya dapat ‘berkhidmat’ di rumah dan menjaga anak-anak dengan sendiri. Namun, pilihan ini bukan semua digemari dan menjadi kebanggaan ramai orang kerana masih mempunyai anggapan yang rendah terhadap kerjaya …

Resepi Puding Mangga Susu Ala KFC. Kurang Manis, Lagi Sedap!

  “Minggu depan ada potluck nak bawa apa pergi pejabat ye. Nak yang special tapi simple dan sedap… Hmm resepi puding mangga ni macam senang. Nampak pun menarik. Bolehlah cuba.” Puding memang sesuai dijadikan hidangan pencuci mulut di majlis-majlis. Selain menyejukkan tekak, ia juga tentunya akan memeriahkan lagi suasana dan menjadi pelengkap hidangan utama. Kali …

Tambah Seri Wajah, Ni Sebab Kamu Kena Pakai Primer Walau Tak Mekap

Mungkin ada di antara kita yang berpendapat jika tidak memakai sebarang mekap, kita tidak perlu mengenakan primer. Mesti ada yang pernah berfikir sebegini, kan? Baik mengaku… Tahukah kamu selain mengenakan primer sebelum proses mekap, kamu juga boleh memakainya walau tidak mekap sekalipun. Bahkan kebaikan juga terjamin dan kulit muka bertambah sihat. Tak setuju? Pakar sendiri …