Malu Punya Pasal,Ibu tikam dan sumbat bayi dalam beg berisi simen

 

Malu Punya Pasal,Ibu tikam dan sumbat bayi dalam beg berisi simen|Menyesal dahuli pendapat,menyesal kemudian tiada berguna,itulah kata yang tepat bagi seorang wanita yang membunuh bayi luar nikah hasil hubungan dengan seorang lelaki.

Kejadian ini berlaku di di jawa timur indonesia,suspek wanita berusia 24 tahun telah melakukan sesuatu yang tidak berhati perut dan sangat kejam.

Menurut info,wanita itu dikenali sebagai lisa disahkan mengadung selepas melakukan hubungan terlarang dengan teman lelakinya.

Lisa yang sebelum ini bekerja di pasar sara di surabaya balik kekampung untuk menetap di rumah ibu saudaranya.

Selepas 9 bulan lisa akhirnya selamat melahirkan seorang bayi elaki di rumah ibu saudaranya itu pada rabu minggu lalu.

Menurut ketua polis Donny Adityawarman,ibu saudaranya tidak tahu bahwa lisa melahirkan anak dalam bilik air,wanita itu kemudian meminta gunting untuk memotong talit pusat bayi.

Akan tetapi,sebaik selesai memotong tali pusat,lisa bertindak menikam bayi itu di bagian perut dan dada sehingga menembusi paru paru

Tak cukup disitu,lisa kemudian menyumbat bayinya di dalam beg bercampur simen sebelum membuangnya di belakang rumah.

Tindakan kekejaman berkenan terbongkar selepas ibu saudaranya mengesyaki sesuatu yang tidak kena selepas ternampak darah di bilik air serta pakaian lisa.

Lebih menyedihkan lagi,jiran yang turut terdengar suara tangisan dan menjumpai bayi di dalam beg berisi simen itu masih hidup.

Jiran berkenan bergegas membawa bayi ke pusat perubatan namun bayi malang tersebut disahkan meningga dunia akibat kecederaan melampau.

Bagaimanapun kejadian berkenan dilaporkan kepada pihak polis,dan menangkap lisa tanpa sembarang perlawanan.

Polis berkata kes berkanan mempunyai cukup bukti dan,lisa di jerat dengan hukuman penjara 20 tahun.

Tags: #Anak #beg berisi simen #Ibu’ #luar nikah #tikam bayi

sumber: eberita

Leave a Reply